Általános Szerződési Feltételek

Jelen ÁSZF hatálya weboldalunkon történő jogviszonyokra terjed ki.

Jelen ÁSZF  folyamatosan elérhető a következő weboldalunkon:  https://kanyargovendeghaz.hu/aszf

1. Bevezető rendelkezések

1.1.  Ön a kanyargovendeghaz.hu weboldalon található szolgáltatásra vonatkozó megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti az Általános Szerződési Feltételeket. Ezen szerződésben foglalt feltételek szerint Ön mint megrendelő,a továbbiakban Vendég és Gajda Gabriella, mint  Szolgáltató , mint a weboldal üzemeltetője között az Ön  szálláshely szolgáltatás foglalásának  elfogadásával szerződés jön létre, és Ön tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár.A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, magyar nyelven íródnak és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexre nem utal.

1.2. A Szerződő fél a holnapon történő foglalás leadásával egyidejűleg elfogadja a jelen ÁSZF által meghatározott szerződéses feltételeket, annak valamennyi rendelkezésével egyetért és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

1. 3. A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Szerződő fél figyelmét arra, hogy az megrendelés elfogadása csak abban az esetben érvényes, ha a Szerződő fél legkésőbb a megrendelés elküldésekor elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit is a foglalási rendszerben  erre a célja kialakított jelölőnégyzet kipipálásával. 

Jelen ÁSZF alkalmazása nem zárja ki a speciális vagy egyedi megállapodások létrejöttét utazási irodákkal,utazásközvetítőkkel, internetes szállásközvetítő oldalakkal,vagy más olyan partnerekkel,akik a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások népszerűsítése érdekében a Szolgáltatóval  együttműködnek.

Szolgálgató: Gajda Gabriella

  • adószám: 68743905-1-33
  • székhely: 2621 Verőce,Völgy u.20.
  • NTAK reg.szám: MA22046045
  • Szolgáltatás címe: 2321 Verőce,Völgy u. 20.
  • Telefon: 0620 5574102
  • Weboldal:https//kanyargovendeghaz.hu
  • Email: info@kanyargovendeghaz.hu

Bankszámla adatok:

  • név: Gajda Gabriella
  • bankszámlaszám: 10103898-22570500-01006000
  • IBAN: HU10 10103898 22570500 01006000

Tárhely szolgáltató:

Rackhost Zrt.

  • Székhely:                    6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
  • Postai cím:                  6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
  • cégjegyzékszám:        06 10 000489
  • adószám:                    25333572206
  • Telefon:                      +36 1 445 1200
  • email cím:                  info@rackhost.hu

2. Fogalom meghatározások

2.1. Kanyargó vendégház  vagy szállás: a 2621 Verőce,Völgy utca 20. címen található szálláshely.

2.2. Szolgáltatás: a Szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás vagy a szolgáltatások összessége.

2.3. Vendég: Egy természetes személy, aki elszállásolást vesz igénybe. A vendég általában egyúttal a szerződő fél. Vendégnek számítanak azon személyek is, akik a szerződő féllel együtt érkeznek (pl. családtagok, barátok, stb.). 

3. A szállásfoglalás menete

3.1 Az időpont kiválasztása

Az időpontokat a főoldalon található Foglalás menüpontban, találja meg.

A szabadon foglalható időpontokat a vendég a foglalási táblázatban zöld színű hátérrel, árakkal feltüntetve találja meg. 

Amennyiben további kérdése merülne fel a termékekkel kapcsolatban, akkor az info@kanyargovendeghaz.hu e-mail címen kaphat részletes felvilágosítást.

3.2 Adatok megadása

A megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia nevét, címét, számlázási nevét, címét,  telefonszámát, email címét.

3.3 Foglalás véglegesítése

A rendelését véglegesíteni csak az ÁSZF, valamint az adatvédelmi tájékoztató elfogadása után tudja.

Ezt követi a fizetési kötelezettséggel járó “Foglalás elküldése” gomb megnyomása. 

3.4 Megrendelés visszaigazolása 

A weboldalon történő rendelése esetén Ön, mint  Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó a weboldalon keresztül történt ajánlattételt elfogadja.

A weboldal által küldött visszaigazoló email az ajánlattétel elfogadásának minősül.   

Átutalással történő fizetés esetén – amennyiben felek eltérően nem állapodnak meg – Vendég köteles a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a megállapított határidőig a Szolgáltató bankszámlájára átutalással megfizetni, ennek megtörténtének igazolását Szolgáltató kérheti.

3.5 Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

A rendelés során a vendégnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a visszalépni az előző oldalra, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Vendég hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vendéget  érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.

Weboldalunk feltételezi a vendég részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A weboldal semmilyen módon nem felelős az internetes hálózatban fennálló hálózati hiba miatti meghibásodásért, szoftver nem megfelelő működéséért, programhiba, technikai hiba következményeiért.

3.6.Lemondási feltételek:

 A vendég a foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a szolgáltató felé az érkezés előtti 30. napig. Érkezés előtti 29-15. napig a foglalás értékének 50%-át Szolgáltató visszafizeti, érkezés előtti 15. naptól az érkezésig történt lemondás esetén nincs mód a befizetett szállásdíj visszafizetésére.

 Vendégnek, a szabad helyek függvényében, az érkezés napját megelőző 15. napig lehetősége van 1 alkalommal díjmentesen módosítani foglalását. Ezzel együtt az esetlegesen felmerülő, eltérő foglalási időszakokból eredő díjkülönbözetet köteles megfizetni szolgáltató számára. Az érkezés napját megelőző 15. naptól módosításra nincs lehetőség, a módosítás csak új foglalás készítésével eszközölhető, az eredeti foglalás befizetett értékét Szolgáltatónak nem áll módjában visszafizetni .

A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Vendég által megrendelt és a Szolgáltató által visszaigazolt szolgáltatások teljesítésétől legkésőbb a szolgáltatások igénybevételének megkezdését megelőző 30. napig – a Vendég részére írásban megküldött nyilatkozattal – elálljon, a Vendég által esetlegesen pénzben megfizetett előleg egyidejű visszautalásával.

 A Szolgáltató ajánlatában eltérő feltételeket állapíthat meg, amiket az adott foglalási dátum mellett jól látható módon feltüntet. 

Amennyiben a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a továbbiakban nem kívánja igénybe venni, illetőleg az érkezési időpontban nem érkezik meg, azonban a megrendelt szolgáltatásokat a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint nem mondta le – függetlenül attól, hogy a megrendelt szolgáltatások igénybevételét megkezdte-e – köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, a Szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatások teljes ellenértékének megfizetését követelni, egyúttal jogosult az érintett szálláshelyet és szolgáltatásokat a Vendég által igénybe nem vett időszak tekintetében más Vendég számára elérhetővé, foglalhatóvá tenni.

Amennyiben a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Szolgáltató által írásban visszaigazolt megrendelésben foglalt határozott időnél hosszabb ideig kívánja igénybe venni, úgy az a megrendelés módosításának minősül, melyet a Vendég köteles a Szolgáltató részére legkésőbb a határozott idő lejártát megelőző napon jelezni, a megrendelés ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, és amelyre vonatkozóan a Szolgáltató írásbeli visszaigazolása esetén írásban létrejöttnek minősülő szolgáltatási szerződés-módosítás jön létre a felek között. A szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag a szerződő felek írásba foglalt egybehangzó megállapodása útján lehetséges.

3.7. A szolgáltatás ellenértéke, fizetési feltételek

A Szolgáltató által alkalmazott árakat a Szolgáltató a www.kanyargovendeghazhu honlapon folyamatosan közzéteszi.

 A Szolgáltató az általa alkalmazott árakat bármikor jogosult szabadon megváltoztatni azzal, hogy a Szolgáltató egyoldalú módosítása nem vonatkozik a korábban továbbított és a Szolgáltató által írásban visszaigazolt megrendelések alapján létrejött szolgáltatási szerződésekre azzal, hogy azok esetleges módosítása, meghosszabbítása esetén a Szolgáltató által a módosítás, meghosszabbítás időpontjában alkalmazott szolgáltatási árak az irányadók.

A Szolgáltató az általa alkalmazott árakat az irányadó jogszabályi előírásoknak megfelelően forintban tünteti fel.

A Szolgáltató az egyes szolgáltatások ellenértékének közlésekor minden esetben megjelöli az ellenérték összegének adótartalmát (pl.: általános forgalmi adó, idegenforgalmi adó), annak jogszabályban meghatározott mértékét. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az alkalmazandó adó mértékének jogszabályi változása esetén az ilyen módon keletkező többletet előzetes értesítés nélkül áthárítsa a Szerződő félre és/vagy a Vendégre.

A Szolgáltató az általa nyújtott  szolgáltatások  ellenértékét, aktuális akcióit, kedvezményeit és egyéb ajánlatait honlapján teszi közzé.

Utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel való együttműködés esetén, együttműködési szerződés hiányában a partner bruttó összegű – jutalékot  tartalmazó – számlát állít ki. Szerződött partnerek esetében a szerződésben megállapított szerződéses ár kerül kiszámlázásra.

A Szolgáltató megrendelt szolgáltatások teljes összegét a szolgáltatások körére és igénybevételének időtartamára az aktuálisan érvényesítésre kerülő árakkal és díjakkal számítva a Szolgáltató az általa a Vendég részére küldött írásos visszaigazolásában közli.

A megrendelt termékek és szolgáltatások ellenértéke banki átutalással fizethető.

Az IFA a helyszínen,csak készpénzben fizetendő.

Banki átutalás esetén a Szerződő fél vagy a Vendég köteles a megrendelt szolgáltatások ellenértékét az érkezés előtt a Szolgáltató részére maradéktalanul megfizetni a Szolgáltató által kiállított és elektronikus úton továbbított elektronikus számlán szereplő határidőig. A Szolgáltató a befizetett összegekről a Szerződő felé vagy a Vendég felét előleg- és végszámlát állít ki.

Előre történő banki átutalás  esetén a termék és/vagy szolgáltatás ellenértéke akkor tekintendő megfizetettnek, amennyiben annak összege a Szolgáltató bankszámláján maradéktalanul jóváírásra kerül.

Sikertelen fizetési tranzakció esetén a honlapon hibaüzenet jelenik meg, míg a szolgáltatási díj sikeres kiegyenlítése esetén a Szerződő fél bankszámlaegyenlege a szolgáltatási díj összegével azonnal megterhelésre kerül.

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy speciális feltételekhez kötött  szolgáltatásai – így különösen akciós ajánlatai – foglalása, a fentiektől eltérő egyedileg megállapított feltételeket állapítson meg.

3.8. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

A megrendelt és a Szolgáltató által írásban visszaigazolt szolgáltatások igénybevételét a Vendég az érkezés napján 15:00 és 19:00 óra között kezdheti meg és foglalhatja el a szállást,

 távozáskor a határozott időtartam lejártának napján 10:00 óráig el kell hagyni a szállást.

Amennyiben a Vendég előreláthatólag 19:00 órát követően érkezik, úgy köteles azt előzetesen jelezni a Szolgáltató részére.

A Szolgáltató a Vendégek számára nem teszi lehetővé háziállatok  behozatalát.

A Szolgáltató jogosult a szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, amennyiben:

a Vendégek a Házirendben foglalt feltételeket és szabályokat megszegik, és  a Szolgáltató vagy annak képviselője kifejezett kérésére,felszólítására sem szüntetik meg ezen cselekedeteket.

Amennyiben  a Szolgáltató vagy annak képviselője a Vendégeket fent említett okok miatt távozásra szólítja fel,esetleg viselkedésük rendőri intézkedést von maga után,a szállásdíjból semmilyen összeg nem kerül visszafizetésre.

A Vendég a Szolgáltató által nyújtott valamennyi szolgáltatást teljes tartózkodási ideje alatt saját felelősségére veszi igénybe.

A Vendég kártérítési felelőssége

A Vendég felelős mindazon károk megtérítéséért melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy részére ő maga vagy kísérője, okoznak.

A kár összegét a helyszínen készpénzzel vagy azonnali helyszíni átutalással köteles megtéríteni! Ellenkező esetben a Szolgáltató azonnali rendőri intézkedést kér.

A károkozások esetében felszámolásra kerülő kártérítési összegeket a Házirend tartalmazza,illetve az abban nem található tételek árát a mindenkori piaci árak alapján határozza meg a Szolgáltató. Ezen összegek a mindenkori infláció mértékével növekedhetnek.

Felelősségvállalás

A szálláshelyet mindenki saját felelősségére használja. A szálláshely területén bekövetkező balesetekért felelősséget nem vállalunk.

A Szolgáltató kifejezetten felhívja a fogyasztónak minősülő Szerződő fél és a Vendég figyelmét arra, hogy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti, a szerződéskötéstől számított 14 (tizennégy) napon belüli indokolás nélküli elállási, illetve felmondási jog a Szerződő felet, és a Vendéget nem illeti meg a jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató által nyújtott szálláshelyszolgáltatás  jellemzői miatt.

A fogyasztónak minősülő Szerződő fél és Vendég az ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltatótól jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató által nyújtott szálláshelyszolgáltatás  vonatkozásában a 14 (tizennégy) napon belüli elállási, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja.

A Szerződő fél és/vagy a Vendég tudomásul veszi, hogy a jelen ÁSZF által meghatározottak szerinti megrendelés továbbítása részéről ajánlatnak minősül, melyhez kötve van. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés továbbításával egyidejűleg jelen ÁSZF valamint a hozzá kapcsolódó Adatkezelési tájékoztató rendelkezéseit elfogadja, és abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A szolgáltatási szerződés megszűnése, elszámolás a felek között

A Felek között jelen ÁSZF alapján létrejövő szolgáltatási szerződés megszűnik, illetve megszüntethető:

  • a szerződés automatikus megszűnése esetén – a határozott időtartam lejártával,
  • a felek közös megegyezésével,
  • a megrendeléstől történő elállással,
  • a Szolgáltató elállásával vagy felmondásával.

A felek a szolgáltatási szerződést közös megegyezéssel bármikor jogosultak megszüntetni azzal, hogy a megszüntetést írásba kell foglalni és annak tartalmaznia kell a felek teljeskörű  elszámolását.

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben általános fogyasztóvédelmi hatóságként a Kormányhivatal jár el – http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok

egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület illetékes.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a szolgáltató  együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
  • annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
  • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
  • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
  • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
  • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
  • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
  • a fogyasztó aláírásának
  • Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

A panaszos lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelye, telefonos, internetes elérhetősége, valamint levelezési-, és e-mail címe az alábbi linken az adott, illetékes békéltető testület honlapjára kattintva található meg: https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Bírósági eljárás 

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

  • A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:  
  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
    A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

Online vitarendezési platform

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel:

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
  • és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Az Általános Szerződési feltételekben használt fogalmak magyarázata:

  • Felek: Eladó és Vevő együttesen
  • Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
  • Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
  • Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
  • Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
  • Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
  • Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
  • Termék/áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi 
  • Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
  • Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
    Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.
  • Vis maior: Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárási viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, stb.) amely felett a sem a Szolgáltató, sem a Vendég, vagy a Szerződő fél nem bír ellenőrzéssel – vis maior – bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A szerződő felek minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.